ShareThis

Wednesday, July 27, 2011

Judas



Lagu Judas oleh Lady Gaga sesungguhnya menyeramkan aku.Mana tak nya apabila dengar lagu ini,mengejutkan aku daripada mimpi yang masyuk.Tetapi terima kasih Judas-Lady Gaga kerana mengejutkan aku untuk sahur.

Lirik paling best untuk Judas ini ialah

                                        Judas kiss me,if offensed or wear a condom next time


Kah Kah kah

Back to the topic.What do you know about Judas?



Then aku googling pasal Judas ni.Banyak rupanya cerita menarik pasal Judas ni.Ada yang cerita mengikut Islam dan Kristian.Sesungguhnya Judas ini ada kaitan dengan Nabi Isa A.S atau Jesus.

Judas atau nama penuhnya adalah Judas Iscariot adalah seorang pengkhianat.

Okay.Aku pendekkan ceritanya menurut Islam.

Judas atau Yudas  ini adalah pengkhianat kerana beliau telah menyerahkan Nabi Isa A.S dengan memberitahu tempat persembunyian Nabi Isa A.S kepada imam imam kepala Yahudi.Sifat Yudas yang tamak tertarik dengan tawaran royalti 30 keping perak telah menyebabkan beliau mengkhianat Nabi Isa.

Dengan kuasa Allah S.W.T yang Maha Berkuasa,Allah menukarkan wajah Yudas mirip Nabi Isa dan Nabi Isa diangkat ke langit.

Dalam Surah An Nisa ayat 157,ada menyebut sesungguhnya puak Yahudi tidak menyalib Nabi Isa padahal mereka menyalib orang yang menyerupai Nabi Isa.

Sebelum di salib,Yudas ada menyatakan "Allah Allah,kenapa Kau tinggalkan aku." Sesungguhnya Allah tidak pernah meninggalkan hambanya tetapi itu adalah balasan bagi orang yang mengkhianati RasulNya.

Dalam cerita menurut Kristian,ada dua teori.Aku malas nak cerita.Okbai.




1 comment:

  1. Cuba citer skit pasal teori yg satu lgi tu. best dah sy baca tdi. hurm.. janganlah malas-malas. haha :D

    ReplyDelete